Image

Αγαπητε/η υποψηφιε,

Ευχαριστω για τα μηνυματα στο facebook που με ενημερωσαν για την υποψηφιοτητα σου. Εχω μια προταση που νομιζω θα εχει οφελος για ολους τους συμπολιτες και για σενα, τωρα που θα ασχοληθεις με τα κοινα. Follow the thought.

Επειδη ειναι ακομα νωρις για να κρινει κανεις πραξεις, ειδικα καινουργιων υποψηφιων αλλα και παλιων “αστερων”, ειναι κατα τη γνωμη μου ευλογο να αναρωτηθει κανεις για τη ρητορικη των υποψηφιων δημαρχων και δημοτικων συμβουλων. Οχι τοσο για να δει αν πρεσβευουν νεοφιλελευθερες η αλλες πολιτικες – στο επιπεδο των δημοτικων εκλογων δεν εχει νοημα – αλλα για να δει τα στοιχεια στα οποια δινουν η δε δινουν βαρος. Υπαρχει ενα στοιχειο συγκεκριμενα που ελαχιστοι υποψηφιοι ξεκαθαριζουν πριν εκλεγουν. Αυτο ειναι η οικονομικη τους κατασταση. Τετοια στοιχεια υποχρεωνονται να δινουν μονο αυτοι που καταλαμβανουν θεσεις αιρετων, ΑΦΟΥ εκλεγούν. Καταλαβαινω απολυτα οτι ειναι στοιχεια ιδιαιτερα ευαισθητα. Δεν ειναι απλο να βγεις και να πεις, “βγαζω τοσα και εχω τοσα”. Ακομα περισσοτερο να πεις “τα τελευταια 10 χρονια εχω βγαλει τοσα, και τωρα εχω τοσα, γιατι τα ξοδεψα η τα επενδυσα εκει, εκει και εκει”. Ομως, οταν κατεβαινεις υποψηφιος, ζητας να σε εμπιστευτουν οι ψηφοφοροι να κανεις ακριβως αυτο, με τροπο τον οποιο να εγκρινουν και αυτοι. Αυτο ειναι – βασικα – το νοημα της ψηφου: “Ψηφισε με να διαχειριστω τα κοινα με τον τροπο που θα το εκανες εσυ ή ακομα καλυτερα”. Δεν υπαρχει πιο δυνατο επιχειρημα απο το να πεις “να, κοιτα πως εχω διαχειριστει τα δικα μου μεχρι στιγμης”. Δεν υπαρχει αντιστοιχα πιο υποπτη σιωπη απο το να μη πεις κουβεντα για αυτα τα στοιχεια. Μπορεις ας πουμε να πεις “Ειμαι ελευθερος επαγγελματιας και τα τελευταια 10 χρονια εχω βγαλει τοσα, εχω πληρωσει τοσο φορο, και απο τα κερδη της υγειους επιχειρησης μου, που πληρωνε παντα ολες τις εισφορες, μισθους, λογαριασμους, νοικια, κοινοχρηστα, κτλ κτλ (“ιδε συνημμενα” ετσι; οχι στα λογια!), εχω και αυτα τα λεφτα και/ή αυτα τα ακινητα, αυτοκινητα, αεροπλανα, βαρκες, παπόρια και ferry boat”. Απ´την αλλη, μπορεις να πεις “ειχα ενα μαγαζι, δεν πηγε καλα, το εκλεισα, εμεις να ειμαστε καλα, παμε γι’αλλα. Βεβαια πληρωσα ολους οσους χρωστουσα, εδω ειναι ολα τα αποδεικτικα.” Γιατι αν τους χρωστας ακομα και τωρα θελεις να σε ψηφισω, θα προτιμουσα να μου πεις ποσα χρωστας και σε ποιους, απο πότε. Φυσικα συμβαινουν και αυτα, αλλά πες’το. ´Η μπορεις να πεις “ειμαι 5 χρονια ανεργος/η και με συντηρουν οι γονεις μου”. ´Η μπορεις να πεις “ειμαι δημοσιος υπαλληλος/συνταξιουχος, οσα παιρνω φαινονται, να τα. Ο αντρας μου δουλευει στο Μαρινοπουλο και παιρνει 600 ευρω. Εχω χρονο και ορεξη να βοηθησω στα κοινα, αν με δειτε σε δυο χρονια με σπιτι στη θαλασσα και 2 Mercedes, οπου με βλεπετε να με φτυνετε¨. Ολα αυτα ειναι στοιχεια εξαιρετικου πολιτικου λογου. Με προβληματιζει αν δε μπορεις να τα πεις.

Μπορει να εχεις λιγα, μπορει να εχεις πολλα. Αυτο δε λεει πολλα για σενα βεβαια, το δεχομαι. Αλλα μηπως λεει τιποτα το γεγονος οτι ισχυριζεσαι οτι θα προσπαθησεις για την βελτιωση της πολης και τη γενικοτερη αναπτυξη; Υπηρχε περιπτωση να πεις οτι θα κανεις κατι αλλο; Τοτε γιατι το λες; Εγω ομως, που μου ζητας να σε ψηφισω, θα ψηφισω αναλογα με το τι κριτηρια εχω και τι βαρος δινω στο καθενα. Μαντεψε τωρα με τι σειρα εχω τα παρακατω κριτηρια α) δημοσιευση των οικονομικων σου με λεπτομερειες β) προεκλογικη “δεσμευση” οτι θα δουλεψεις για την αναπτυξη του τοπου γ) L’Oreal, because you’re worth it. Τωρα το μπαλακι ειναι στο δικο σου γηπεδο. Ο πολιτικος σου λογος δειχνει σε ποια σειρα θεωρεις οτι τα εχω. Αν τα πραγματα δειχνουν οτι με θεωρεις ηλιθιο, θα ψηφισω καποιον αλλο. Because you’re definitely worth that.

Μπορει να ειμαι ανθρωπος που θεωρω οτι ολοι οι πλουσιοι ειναι λαμογια και αν εχεις δηλωσει οτι περσι εβγαλες 100.000 ευρω, ειμαι σιγουρος οτι θα εβγαλες 200.000 και επειδη εισαι, κατα την κριση μου, σιγουρα απατεωνας, προτιμω να ψηφισω εναν ανθρωπο που ειναι πυροσβεστης (ας πουμε) και δε βγαζει τοσα. Απ την αλλη, μπορει να θεωρω οτι αν παρει θεση στην δημοτικη αρχη ενας χωρις πολλα χρηματα, μπορει να γλυκαθει απο τα (οποια) χρηματα ή αλλα οφελη και να ειναι πιο επιρρεπης στο να αρπαξει. Αυτο βεβαιως ειναι δικαιωμα του καθε ψηφοφορου.

Φυσικα και σενα, συμφωνα με τον νομο, ειναι δικαιωμα σου πριν εκλεγεις να μη πεις κουβεντα περι των προσωπικων και οικογενειακων σου οικονομικων. Αλλα, αλλο αυτο και αλλο να δειχνει ο πολιτικος σου λογος οτι θεωρεις πως δεν ενδιαφερουν κανενα τα οικονομικα ενος που θελει να μπλεχτει με δημοσιο χρημα. Μερικους τους ενδιαφερουν, δεν ειναι ΟΛΟΙ ηλιθιοι (αναγνωριζω παντως οτι οι σταυροι ηλιθιων, συγγενων και φιλων μπορει να φτανουν για να εκλεγεις.) Φυσικα ειναι δικαιωμα σου να μη μιλησεις καθολου για το γεγονος οτι χρησιμοποιεις 3 αυτοκινητα των 3.000 κυβικων το καθενα που τα πηρες στις “καλες εποχες” αλλα καινε ενα γαλονι κιροζινη το χιλιομετρο και τα συντηρεις με δηλωμενο ετησιο εισοδημα 15.000. Δε με πειραζει καθολου που μ’αυτα τα αυτοκινητα πας να πηδηξεις τη γκομενα σου εκτος πολεως για να μην εκθετεις και τη γυναικα σου, σαν σωστος οικογενειαρχης. Αλλωστε το λεει και ο λαος “με τον παρα μου, γ*** και την κυρα μου” και εσυ εισαι αν μη τι αλλο, ανθρωπος του λαου. Εξυπακουεται φυσικα οτι οταν πληρωνεσαι με δημοσιο χρημα, δηλαδη με τον παρα αυτου του “λαου” οφειλεις να γ******ς και τις αντιστοιχες “κυραδες”. Καταλαβαινω το δραμα σου και το ποσο λιγο σε καταλαβαινουν οι συμπολιτες μας. Το προσπερνω οπως κανεις και συ στη διπλη γραμμη των στενων επαρχιακων δρομων. Σιδερο στη μεση σου.

Δε με πειραζει που οταν εισαι εντος πολεως τα οχηματα σου τα παρκαρεις επανω στις ραμπες (να σταθει να παρει μια ανασα και ο ανθρωπος στο αναπηρικο καροτσακι μεχρι να αποφασισεις να ξεκουμπιστεις) και στους πεζοδρομους για να πας στις καφετεριες να κανεις ενα τσιγαρο (μια που δεν απαγορευεται και δεν ενοχλει κανεναν), και δημοσιες σχεσεις, και να θυμισεις στους επιχειρηματιες γιατι πρεπει να σε στηριξουν βρε αδερφε. Αν δε τρεξεις μονος σου, τιποτα δε γινεται σ’αυτο τον τοπο. Αλλα και σ’αυτους, πως ακριβως θα πεις “Στηριξτε με να βγω, αλλα μη ρωτατε πως ειναι τα οικονομικα μου. Μπορει να χρωσταω 1.000.000 ευρω/εχω 2.500.000 εκατομμυρια στην Ελβετια/ειμαι πανι με πανι, αλλα τι σας νοιαζει;”. Τι εντυπωση θα σχηματισουν; Οι επιχειρησεις στις οποιες εισαι μετοχος δεν ειναι ανταγωνιστικες αλλων; Ουτε αυτους τους νοιαζει;

Ενταξει, δε τους νοιαζει. Δε νοιαζει κανεναν τιποτα, μονο η παρτη του τον καθενα και αφου τους εταξες ψιθυριστα οτι θα το κοιταξεις το θεμα του καθενος ολα ειναι οκ. Αλλωστε “σε ξερουνε τι εισαι” ε; Αυτο μου φαινεται οτι λεει η σιωπη περι των προσωπικων σου οικονομικων. Γιατι αλλιως, μπορεις να δωσεις ολα τα στοιχεια σε μια τοπικη εφημεριδα της αρεσκειας σου, να κανεις μια πληρωμενη καταχωρηση με ολα τα οικονομικα σου, να αυξηθει η αναγνωρισημοτητα σου (οσο αυξηθει, τελος παντων…) και να εχεις και την εν λογω εφημεριδα να σε ευλογαει μεχρι τις εκλογες, χαλεποι γαρ οι καιροι για την τοπικη δημοσιογραφια.

Αφου ομως δε θα το κανεις, εχω και εγω ενα προσωπικο θεμα, ενα ρουσφετακι, so to speak: Aυτα τα περι αναπτυξης του τοπου και βελτιωσης της πολης ειναι λιγο περιπλοκα και δε τα πιανω, ειμαι του δημοτικου – μεχρι τετάρτη πηγα, ηταν δυσκολη και δε την καταφερα. Επισης, αυτα με τα παρκαρισματα οπου να’ναι και με την καταχρηση των (όποιων) δημοσιων χρηματων και εξουσιων τα βρισκω λιγο dépassé. Δεν συναδουν με το γενικο υφος μιας υψηλου επιπεδου προεκλογικης καμπανιας, εμπνευσμενης απο τα αρχαιοελληνικα ιδεωδη, συνδιασμενα την παραδοσιακη αρχη “κανε με παπά, να σε κανω διακο”, σαν τη δικια σου. Μηπως λοιπον γινεται, για να ξερω να σε ψηφισω και να μη μπερδευτω, να τα αφησεις ολα αυτα και να αλλαξεις το συνθημα σου σε “ψηφιστε με, ειμαι και γαμω τα παιδια”;

 

Ευχαριστω εκ των προτερων,

Θόδωρας

Υ.Γ. Συγκεκριμενα για τον Πειραια εχω να πω και το εξης

